Kia Sprotage Test Sürüşü ve İzlenimler

1 yılı aşındır Kia Sportage Dizel Otomatik kullanan biri olarak bu aracı sırf dış görünüşüne aldanarak satın aldığıma son derece pişmanım. Bu araçla ilgili yaladığım tecrübelere dayanarak aracın tespit edebildiğim tüm olumsuz özelliklerini objektif olarak yazdım. Eğer yazmış olduğum değerlendirmelere katılmadıklarınız varsa lütfen yorum yapın. Amacım, başka tüketicilerin de benzer hatalar yapmamasına yardımcı olmak.

1-Aracın iç plastik aksamı çok kalitesiz.  Ön konsolda kullanılan kalitesiz sert plastik malzeme hem görsel olarak genel bir kalitesizlik imajı oluşturuyor hem de belli bir kullanımın ardından çıtırtı sesleri çıkartmaya başlıyor. Aynı şekilde aracın tavanında kullanılan adi plastik malzeme de aracın çukur ya da tümseğe girmesi nedeniyle esneme ihtiyacından dolayı çıtırtı sesi çıkartıyor. 2-3 aylık kullanımın ardından bu çıtırtı sesleri iyice çoğalıyor.

2-Aracın tavan bölümündeki ışık açıp kapatma düğmeleri ile sunroof açıp kapatma düğmelerinde gece aydınlatması olmadığından, gece yolculuk yaparken bu tuşları görmeniz imkansız. Gece sürüş yaparken sunroofu açmak veya kapatmak istediniz ya da ışığı açmak ya da kapatmak istediniz diyelim. O tuşları kesinlikle göremeyeceksiniz ve el yordamıyla yoklaya yoklaya bulmaya çalışacaksınız. Diğer tuşlara fosforlu aydınlatma özelliği koyan zeki Kia mühendisleri tavandaki tuşları unutmuş galiba.

3- Aracın sürücü tarafındaki kapısında yer alan cam açma düğmelerinin sadece sürücü tarafındaki düğmesi tek dokunuşla açıp kapatma yapabiliyor. Diğer camları açmak veya kapatmak için cam açma tuşlarına sürekli basılı tutmak zorundasınız. Diğer 3 cam tek dokunuşla açılıp kapanmadığından güvenlikli değil. Zira bir engelle karşılaştığında durmuyor. Bu yüzden sağ yolcu koltuğundaki bir akrabanım kolunu istemeden cama sıkıştırdım.

4-Aracın amortisörleri aşırı sert olduğundan çukur ve tümseklerde aşırı sarsıntı hissi veriyor ve bu da konforu oldukça düşürüyor. Eğer böbrek taşı düşürme gibi bir niyetiniz yoksa ve konforlu bir araç arıyorsanız Sportage size göre değil.

5-Aracın yol tutuşu kesinlikle çok kötü. Keskin olmayan bir virajda bile ufak bir çukur veya tümseğin üzerinden geçerseniz araç kayma ve yalpalama yapıyor. Ayrıca viraj keskin olmasa bile içindekileri fazlasıyla savuruyor.

6-Aracın yakıt tüketimi broşürde yazan değerlerin çok üzerinde. Ortalama karma tüketim değeri 10 litrenin üzerinde. Ortalama bir şehir içi kullanımda 12 litreyi görmeniz işten bile değil.

7-Aracın bir geri görüş kamerası var ama çok kalitesiz ve çözünürlüğü düşük bir kamera. Ayrıca fabrikasyon hatası nedeniyle tüm Sportage’ların kamerasında bir açı yamukluğu var ve kamera gereksiz yere tamponun bir kısmını da gösteriyor.

8-Aracın yol bilgisayarı yazılımı çok yetersiz ve işlevsel değil. Yol bilgisayarı ekranındaki sıcaklık, kat edilen yol, menzil gibi değerleri görebilmek için sol dizinizin üst tarafında denk gelen (konsolun sol yanı) bir tuşa sürekli basmalısınız.

9-Araç, sıcaklık seviyesi 5 santigrat derecenin altında düştüğünde gereksiz yere tam 4 defa rahatsız edici şekilde bir sinyal sesi çıkartıyor. Sanki bir defalık sinyal sesi yetmiyormuş gibi ardı ardına tam 4 defa aynı rahatsız edici sesi duymak insanı bıktırıyor.  Hele ki sıcaklık 4-6 derece arasındaysa 10 dakikada üst üste 10 defa bu sinyali duymanız mümkün. Bu sesi kapatmanız imkansız.

10-Aracın frenleri çok ciddi miktarda gacırtı sesi çıkarmakta. Yavaşlayarak durma anlarında ve durma sonrası frenden ayağınızı çekmeye başladığınızda kulağı rahatsız edecek derece bir ses gelmekte.

11-Aracın merkezi kilit sisteminde bir gariplik var. Araç çalışır durumdayken sürücü kapıyı açıp indiğinde anahtar cebinde dahi olsa arka kapıları ya da bagaj kapısı açamıyosunuz. Bunun için sürücü veya yolcu kapısının iç kısmında kilit açma düğmesine basmanız gerekiyor.

12-Aracın sesli komut ve bluetooth sisteminde Türkçe dil desteği yok.

13-Aracın direksiyonu servo direksionlu bir araca göre sert. Ayrıca dönüşlerde direksiyonu bıraktığınızda tam randımanlı olarak direksiyon kendi kendi toparlayamıyor ve sürücünün müdahale ederek direksiyonu çevirmesi gerekiyor.

14-Silecekler her 6-7 kullanımda bir tutukluk yapıyor. Silecek kolunu aşağı bastırıp bir defalık çalıştırmaya çalıştığınızda 6-7 seferde normal çalışırken bir sonraki denemenizde çalışmıyor.

15-Araçta elektrikli katlanır ayna olmasına rağmen aracı kilitlediğinizde aynalar kapanmıyor. Aynayı kapatmanın tek yolu, iç kapı kolundaki düğmesine basmak.

16-Araç sürekli dörtçeker olmadığından gerçek bir arzi performası vermiyor. Kuma veya çamura girdiğinizde, aracı 4×4 moduna getirdiğinizde bile aracın sadece ön tekerinin patinaj yaptığını ama arka tekerlerinin dönmediğini görünce “bu nasıl 4×4″ diye şaşıracaksınız.

17-Aracın korna sesi düşük ve ince. Aracın heybeti karşısında böylesine zayıf bir korna sesi komik bir izlenim yaratmakta.

18-Araçta hava kalite sensörü olmadığından dışarıdaki her türlü kokuyu içeriye alıyor. Klima kapalı olsa bile…

19-Araçta lastik basınç göstergesi bulunmadığından herhangi tekeriniz inikse bunu fark etmeden yola çıkacaksınız.

20-Kia Sportage bir araç alırsanız aracınızın değeri sadece 1 sene içinde %30 değer kaybedecektir. Şahsi tecrübelerimle sabit olduğu üzere, Kia markalı bir aracı ikinci el olarak satmak çok ama çok zor. Satacak bir müşteri bulsanız bile aşırı derecede fiyat kırmadan satmanız çok zor.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Yorum bırakın